Saturday 10 September 2011

Kenapa Kita Sambut Hari Kemerdekaan Kalau Tidak Dijajah?

Kuala Lumpur, 9 Sep 2011 - Setiausaha Dewan Ulamak Pas Wilayah Persekutuan, Ustaz Azhar Yahya menegaskan bahawa rakyat Malaysia hendaklah diberikan kebebasan untuk menilai semula sejarah kemerdekaan negara ini dengan dibekalkan dengan maklumat yang tepat dan betul tanpa ‘saringan’ daripada pihak-pihak tertentu yang berkepentingan yang menangguk di air yang keruh daripada isu kemerdekaan ini.
Pada hari semalam Malaysiakini melaporkan seorang professor telah mendakwa tanah Melayu "tidak pernah terjajah", sebaliknya, hanya dinaungi atau dilindungi oleh British.
“Kalau betul kita tidak pernah terjajah selama ini, kenapa pula kita menyambut Hari Kemerdekaan setiap tahun? Adakah rakyat Malaysia tertipu lagi dengan sejarah kita?” kata beliau ketika dihubungi oleh pihak web DUPP.
“Pas InsyaAllah akan terus membongkar kebenaran disebalik sejarah yang berlaku di negara kita, kita percaya perjuangan Islam di Tanah Melayu akan terus menyerlahkan kebenarannya kepada seluruh rakyat Malaysia” Ujar beliau lagi yang juga merangkap ahli jawatankuasa Ulamak Pelapis Pas Pusat

No comments:

Post a Comment